21 Aralık 2009 Pazartesi

16 Aralık :


Eğitmen Eğitimi 3 (Çocuk Hakları Sözleşmesi)



Tarih: 16 Aralık 2009


Saat: 10.00-11.30


Yer: Fakülte Toplantı Salonu


Katılımcılar:

Yrd. Doç. Dr. Suna Kaymak Özmen

Dr. Ebru Öztürk

Özlem Aktaş Yokuş

Mehmet Arslan

Hasan Çelik

Mehmet Yıldız

Nevin Yeşim Ölçer

Gamze Demir

Kasım Kılıç

Harun Özdoğan

Yeliz Ceyhan

Neslihan Berke

İmran Yazar

Rasim Tösten

Kurtuluş Bulut

Mükremin Durmuş

Mehmet Böçkün

Rumeyda Arslan

Elif Gürsoy

Abdulkadir Kurt

Özlem Uluğ

Tuğba Yalçın

Serkan Cesur


Eğitimin İçeriğinde:

* Bir önceki eğitimimizde olduğu gibi katılımcılara eğitmenimiz tarafından “Çocuk Haklarına Dair Sözleşme” metni dağıtıldı.

* Çocuk Hakları Sözleşmesinin tarihi ve maddeleri hakkında Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özmen tarafından sunum yapıldı.

* Maddelerin katılımcılar için daha somut olması için yaşamımızdan örnekler verildi ve bazı maddeler (Türkiye’nin çekince koyduğu 17, 29 ve 30. Maddeler ) hakkında tartışıldı.

* Ailenin de çocuk hakları konusunda önemine vurgu yapılarak bu konuda da bir proje yapılabileceği üzerine konuşuldu.

* Katılımcılar tarafından eğitim sonunda değerlendirme formu dolduruldu.



Katılımcıların görüşlerinden örnekler:

K1: “Gerçekleştirilen eğitim, günümüz çocuklarının kendi hakları konusunda bilgilenmeleri açısından büyük önem arz etmektedir. Bu eğitimin sağlanması sonucu çocukların geleceğine yön vermesi açısından değerlidir.”

“Geleceğimiz çocuklarımızdır, çocuklar geleceğimizdir. “

“Her şey bir çocuk olmakla başlar.”

K2: “Şuan 2. Eğitmen Eğitimine katıldım. Kullandığımız kavramların içeriğini daha iyi anladım ve sözleşme hakkındaki bilgilerim arttı. Eminim ki bu bilgiler bizim vereceğimiz eğitimlerde çok kolaylık sağlayacaktır.”

K3: “Bu ülkedeki çocukları eğitmekle yükümlü olduğumuz için onların haklarını bilmem önemli bir unsurdur. Verilen örnekler konunun pekiştirilmesinde ve kavranmasında etkili olmuştur.”

“Eğitim mekânı güzel ve etkileşim açısından iyi bir ortamda gerçekleştirilmiştir.”

K4: “Konular doğru tespitlerle birlikte eğitmen tarafından etkileyici, açık, yalın ve dinleyicileri bilgilendirici tarzda açıklanmıştır.”

K5: “Gerçekten de güzel yarınlar için yapılabilecek en iyi çalışmalardan biri yapılmış.”

K6: “Alan çok geniş değil; ama bu dezavantaj değil avantaj. Çünkü iletişim daha sıcak oluyor.”

K7: “Çocuk hakları ihmal edilmemeli, her çocuğumuza eşit haklar tanınmalı, onları kazanmak ve korumak için elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız. Onlar bizim geleceğimizdir. Geleceğimizi korumalıyız. Bilinçli çocuklar yetiştirmeliyiz.”

K8: “Bir öğretmen adayı olarak hiç duymadığımız bilgiler öğrendik. Bütün öğretmen adaylarının öğrenmesi gereken konular olduğunu düşünüyorum.”

“Yapılan proje bizim için çok yararlı olduğunu düşünüyorum.”

K9: “Herşey çok güzeldi. Emeği geçenlere teşekkürlerimi sunuyorum.”

K10: “Bilgilerin günümüz sorunlarına ışık tutmasının önemli katkılar sağladığını düşünüyorum.”










Eğitim Sunumu İndirmek İçin :

http://www.2shared.com/file/10129462/ee9923d2/ocuk_Haklar_2ders_sunum.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder