31 Aralık 2009 Perşembe

30 Aralık :

Eğitmen Eğitimi 5-1 (Çocuklara Çocuk Hakları Eğitimi Nasıl Verilir?)


Tarih: 30 Aralık 2009

Saat: 10.00-11.30

Yer: Fakülte Toplantı Salonu



Katılımcılar:

Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özmen

Tuğba Yalçın

Serkan Cesur

Hasan Çelik

Tülay Özkoç

Abdulkadir Kurt

Gamze Demir

Nevin Yeşim Ölçer

Kasım Kılıç

Harun Özdoğan

Ebru Gayır

Metin Zortul

Murat Dalbal

Yeliz Ceyhan

Berna Soylu

Erol İlbasan

Perihan Tutar

Perihan Dalkılıç

Duygu Özgün

Adem Yenice

Mehmet Böçkün

İmran Yazar

Neslihan Berke

Hatice Tunç



Eğitimin İçeriğinde:

* Çocuklar Hakları Sözleşmesi maddelerini çocuklara nasıl anlatılabileceği hakkında örnek sunum yapıldı.

* Bir ilköğretim okulu öğrencilerinin kendi haklarını nasıl öğrendiklerini gösterdikleri ile ilgili hazırladıkları video seyredildi. Öğretmenin öğrencilerine verdiği bir performans ödevi örneği.

* Çocuklara çocuk hakları nasıl öğretilebileceği hakkında örnek metotlardan bahsedildi (Yaratıcı ve Eğitici Drama, Oyun, vs.)

* Unicef Ankara Temsilciliğinin projemize destek amaçla gönderdiği “Çocuk Haklarına Yolculuk” adlı kitap katılımcılara dağıtıldı.

Ayrıca Unicef Ankara Temsilciliği’ne bize verdiği bu destekten dolayı çok teşekkür ederiz.

* Eğitmenimiz tarafından katılımcılar gruplara ayrıldı. Gruplar haftaya gerçekleştireceğimiz eğitimde kendi hazırladıkları çocuk hakları nasıl öğretilebileceği hakkında çalışıp örneklerini ve fikirlerini bir sonraki eğitimde sunacaklar. Sunulan yöntemler arasından en iyi üç tanesi katılımcılar tarafından belirlenerek ödüllendirilecektir.

* Katılımcılar tarafından eğitim sonunda değerlendirme formu dolduruldu.



Katılımcıların görüşlerinden örnekler:

K1: “Eğitmenimiz konular hakkında bilgileri eksiksiz olarak veriyor ve etkili bir iletişim kurmaktadır.”

“Eğitimde verilen kitapçıklar ve notlar çok güzel.”

K2: “Faydalı bilgiler öğrendim. Çocukların haklarını ve bu hakları nasıl anlatacağım konusunda bilgi sahibi oldum.”

“Bilgilerimi çocuklarla paylaşmak için sabırsızlanıyorum.”

K3: “Şimdiden bir okulda öğretmen olduğum hissine kapıldım. Çocuklarım beni bekliyorlar. Üniversite derslerim beni öğretmen olacağım konusunda motive etmiyor. Ama şimdi öğretmen olacağımı hissediyor ve heyecanlanıyorum.”

K4: “Mutlu oldum.”

K5: “Eğitim benim açımdan faydalı oldu diyebilirim.”

K6: “Tek kelimeyle mükemmel bir sunumdu. Bilgilendirmesinden dolayı Suna Hocama teşekkürlerimi sunuyorum.”

K7: “Kendi aramızda yarışma yapacağız heyecanlıyım.”

K8: “Her şey için teşekkürler.”

K9: “Sözcüklerin uygulamaya geçmesi durumunda güzel bir şey. Hem çocuklar açısından hem de bizler açısından yeni ufuklar açılmakta.”

K10: “Çocuk Hakları Sözleşmesini iyi kavramalıyız. Herkes üzerine düşeni yapmalıdır. Bu yapıldığında sonuç daha iyi olacaktır.”

K11: “Hocam, harikaydınız. Sizi örnek alıyorum.”

K12: “İlk kendimi bir üniversite ortamında hissettim.”








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder